Ümit Kalko Haberleri

Ağustos 29, 2022 0 Yazar: admin

Kişinin yasevimliığı toplum süresince değeri olan , kabiliyet, gidiş ve başka davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Yetişek; bireyin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değustalıkme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı binalabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin amaçlarına yaraşır ) değustalıkme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık nazaran;

· Yetişek bir vetiretir.

· Yetişek sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde değustalıktirilmesi amaçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değustalıkme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç temel öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Yetişek amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı kamu kültürler derunin birdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme derunin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değustalıkebilir, lakin sürecin doğası değustalıkmez.

Yetişek kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince biröte filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna üzerine farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen standart tanımı şudur: Yetişek, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değustalıkikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değustalıkikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Yetişek, sima derunin hayat boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere yaraşır olabileceği kabilinden istenmedik yönde de vürutebilir. Yetişek sürecinin ustalıkletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri kabilinden mekânlarda maruz terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye çıkmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belirli bir düşünce ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise resen vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir yol olarak ele kırmızıındığında ise terbiye sisteminin üç temel ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Bulak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul süresince meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, izin, imtihan neticeları kabilinden matlup davranış değustalıkiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko