Tilki SEO

Ağustos 28, 2022 0 Yazar: admin

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Fakat bu iki mefhum konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online düzenışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri sinein ciddi olan bu iki mefhum, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazgımızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman daha hevesliçalım ve beraber inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çdüzenışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı işlemlemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da enikonu önemlidir. Ayrıca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek sinein meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı bir zaman daha hevesliçalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Yani SEO sinein en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi sinein yeni bir ödeme kuruluşlmaz.

Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.

Bu iki dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir vesair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu manzara değişikdır. SEO çdüzenışmaları daha natürel icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk akışı esenlar.

Bu iki mefhum, sineerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise garaz daha ticari başüstüneğu sinein sineerikler SEO çdüzenışmalarındaki kadar olmayabilir.

Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yeğin evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/